انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

اهدای عضو عملی انسانی و خیرخواهانه است که می‌تواند نجات‌بخش بیمارانی شود که به دلایلی چون ابتلا به بیماری‌های گوناگون یا حوادث غیرمترقبه به اعضا و یا نسوج پیوندی نیاز دارند.۳۱ اردیبهشت ماه در ایران «روز ملی اهدای عضو» نامگذاری شده است و هدف آن آگاهی بخشی در مورد این پدیده است.

تاریخچه پیوند اعضا و نسوج در ایران به سال ۱۳۱۴ باز می‌گردد. در آن سال قرنیه یک بیمار در یکی از بیمارستان‌های تهران پیوند زده شد. پیوند کلیه نخستین بار در سال ۱۳۴۷ در ایران صورت گرفت و پیوند دیگر اعضا و نسوج به تدریج در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی در ایران انجام شد.

اکنون قریب به ۲۵ هزار نفر در ایران نیازمند پیوند عضو هستند اما به دلیل نبودن عضو کافی برای پیوند روزانه ۷-۱۰ نفر از این بیماران به دلیل نرسیدن به موقع اعضای پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

اهدای عضو می‌تواند از فرد زنده سالم، فرد زنده دچار مرگ مغزی و فرد متوفی به بیماران صورت بپذیرد. کلیه و مغز استخوان از جمله اعضایی هستند که می‌توانند از افراد زنده سالم به بیماران پیوند زده شوند. نسوجی مانند قرنیه، دریچه قلب، استخوان و تاندون نیز تا ۴۸ ساعت پس از مرگ فرد قابل پیوند هستند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۴۲

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد در استان اردبیل گفت: حرمت خون شهدا و شأن و منزلت خانواده شهدا باید در جامعه حفظ شود و برخوردهای ناشایست نسبت به آنان مورد قبول نیست.


به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل، هشتمین جلسه مشورتی انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد با عنوان یادگاران شهدای استان اردبیل با موضوع برخورد قاطع با مخالفین خون شهدا در مهدیه استان اردبیل برگزار شد.

این جلسه مشورتی انجمن اسلامی یادگاران شهدا به ریاست ایرج حامدی، رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد و فرزند معظم شهید با آگاهی از این مسائل و مشکلات و با هدف انعکاس آنها به مقامات استانی و کشوری و همچنین، با ارائه راهکار برای حل آنها و با اخذ مجوز از مقامات ذیصلاح تشکیل شده است.

علت برخوردهای ناشاسیت نسبت خانواده شهدا در ادارات اردبیل

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد در استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: شنیده ها حاکی از آن است که در بعضی از ادارات نسبت به خانواده شهدا بی احترامی و مورد تهمت  قرار می گیرند در صورتی که همسران و فرزندان شهدا خود را همردیف مردم می دانند و خود را از ایثارگر بودن پنهان می کنند ولی باز بعضی از کارکنان و مسئولین فعلی و تازه کار که شاید به قوانین ایثارگری آگاهی نداشته و یا به فراموشی سپرده اند. همسران و فرزندان شهدا خود دارای مسائل و مشکلاتی هستند و دیگر نیازی در آن نسیت که توسط عده ای مورد تهمت و نفرت قرار گیرند.

ایرج حامدی افزود: دشمن در حال برنامه ریزی و هدف گذاری به جامعه ایثارگری است و طرح و برنامه هایی در این خصوص در دست اجرا دارد. باید به هوش باشیم و اتحاد و همبستگی را با جامعه محکمتر کنیم تا خدای نکرده غفلت به خرج بدهیم. دشمنان منتظر تفرقه افکنی بین ایثارگران هستند تا آنان شروع کننده نارضایتی از جمهوری اسلامی باشند. در صورتی که نمی دانند جامعه ایثارگری همیشه بیدار است.

وی با اشاره به اهداف کلی جلسه بیان کرد: عدم اجرای برخی از بندهای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های آنها از جمله ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که موجب تبعیض در بین آنان می شود باید بصورت یکسان مورد توجه مسئولین قرار گیرد. عدم پرداخت هزینه های خارج از درمان برای همسران و فرزندان شهدای صعب العلاج و سرطانی که موجب نامساعد شدن وضع اقتصادی فرد می گردد....

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد در استان اردبیل کله مندی خود را از مسئولین استان و شهرستان نسبت به دیدار با خانواده شهدا و اعضای انجمن ابراز تاسف کرد و گفت: مسئولین باید مدیون خون شهدا و جامعه ایثارگری باشند که راحت پشت میز نشسته و به تفریحات می روند اکر اینها نبودند بنابه فرموده مقام معظم رهبری دشمن الان در خانه هایمان نشسته بود و وضع ما بهتر از سوریه و عراق نبود.

تفکر و اندیشه فرزندان شهدا ستودنیست

حسین غفارمقدم فرزند شهید نیز در این نشست گفت: ما خیلی از فرزندان و همسران شهدایی داریم که دارای مدارک عالی و بیان و اندیشه والایی دارند ولی کوشه گیرند و علت کوشه گیری هم باید کالبد شکافی شود که چرا مسئولین به این امر مهم بی ارزش بوده و توجهی نمی کنند که در بین فرزندان شهدا مدارک عالیه علمی وجود دارد و چرا بخشنامه مورخ 19/11/92 وزیر محترم کشور به فراموشی سپرده شده است؟ چه کسی پاسخگو می باشد؟




  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۴۵
ولادت امام حسن مجتبی(ع)
 

ماجرای ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام

امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک درم و چیزى افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطرآگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موى سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را حسن نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت . کنیه او را ابومحمّد نهاد و این تنها کنیه اوست .

این مولود فرخنده در شب نیمه ماه رمضان-بهترین ماههاى خدا-متولد شده، و البته در این باره در کتابهاى شیعه و سنت اقوال دیگرى هم نقل شده که خلاف مشهور است (۱) .

 
 داستان ولادت و مراسم نامگذارى

و اما داستان ولادت به گونه ‏اى که در روایات شیخ صدوق(ره)در امالى و علل و عیون اخبار الرضا(ع)و روایات دیگر محدثین شیعه و اهل سنت آمده و از امام سجاد(ع) روایت‏شده این گونه است که فرمود:

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۲۹

نام: سیروس

نام خانوادگى: یوسفى حصار

نام پدر: باب‌اله

تاریخ‌ تولد: 1346/07/10

محل‌ تولد: اردبیل

تاریخ شهادت: 1367/02/30

محل شهادت: موسیان

شرح حادثه: حوادث ناشى از درگیرى مستقیم با دشمن

محل دفن: گلزار شهدای روستای آلوچه

ننه بو نامه‌نى یازورام سنه سلامیم وار

اخود اونى قولاق وئر گوزل کلامیم وار

ده نازنین باجیما یانماسین فراقیمده

گزل گولوله گزل دى سراغیمده

ده نازنین ننمه یانماسون فراقیمده

آچ سن طوى اطاقیمى انورسن طوى اطاقیمده

خمپاره لر دگوب منیم گول قناتیمه

باغ شهادت گل آچان بیر قناتیمه

ننه ننه گلنده قبریمین اوسته یوخارى طرفنده اوتور

یخیلما قبریمین اوسته اورکده یارام وار

 ننه گیجه زمانى بیزه حمله دى فرمانده

بویاندى قانه اسلحم قوجاقیمده

ننه دوم وصیتیم بودور که قبریم اوسته یازدیراسان

خوش آمدى به مزارم نموده‌اى یادم

بخوان حمد و سوره تا کنى شادم

خوش آمدى براى آمدنت

ننه ننه هزار بار فداى هر قدمت

ننه ده قارداشلاریما نمازمى گلین

کافى دى باجلاریم باش آچیب زلفنى یولا

روحش شاد و راهش پر رهرو

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۵۳
معاون بهداشت و درمان بنیاد استان اردبیل با اشاره به اینکه میانگین سنی والدین معظم شهدا بالاست گفت:وجود والدین گرانقدر شهدا مایه خیر و برکت جامعه می باشد و کنترل سلامت این عزیزان توسط پزشکان پایش سلامت از اولویت های بنیاد اردبیل است .
معاون بهداشت و درمان بنیاد در مصاحبه با روابط عمومی بنیاد استان و جمعی از اصحاب رسانه به تشریح عملکرد حوزه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل در سال گذشته و برنامه های سالجاری پرداخت .
عباس رضائی گفت : وجود والدین معظم شهدا مایه خیر و برکت جامعه بوده و سلامتی آنها دائما توسط پزشکان پایش سلامت کنترل و خدمات پزشکی و پاراکلنیکی در منزل به این عزیزان ارائه می شود و همچنین بر اساس نظریه پزشکان معالج و رای کمسیون بنیاد شهید مرکز حق پرستاری والدین گرانقدر شهدا برقرار گردیده است .
وی افزود: جانبازان عزیز با درصدهای بالای جانبازی و دارای بیماری های خاص و صعب العلاج نیز تحت پوشش طرح پزشکان پایش سلامت در منزل قرار دارند و برنامه کمسیون پزشکی تعیین درصد ایثارگران عزیز بنیاد شهید اردبیل بروز می باشد .
معاون بهداشت و درمان بیناد شهید اردبیل اولویت های برنامه بهداشت و درمان را در سالجاری هدایت جامعه ایثارگری به استفاده از امکانات بیمارستان و درمانگاه ایثار وابسته به بنیاد استان عنوان کرد و گفت: این مراکز در محیط مناسب طبیعی و با داشتن پزشکان متخصص ، بخش های بستری ، فیزیوتراپی ،دندانپزشکی ، خدمات کلنیکی ، پاراکنیکی و امداد آمبولانس در خدمت جامعه ایثارگری هستند و در عین حال بنیاد از امکانات دیگر سازمان و مراکز درمانی استانی نیز بهره مند بوده و اگر چنانچه پز اساس تشخیص و دستور پزشک معالج نیاز به مراکز درمانی خارج از استان باشد هماهنگی های لازم و اعزام با آمبولانس های مجهز انجام می شود .
رضائی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر نقاط جعرافیایی استان اردبیل غالبا سرد سیر است واکسن های مناسب جهت پیشگیری از بیماری های فصل سرما به موقع به والدین شهدا و جانبازان عزیز ارائه می شود .
معاون بهداشت و درمان بنیاد اردبیل بابیان اینکه همکاران این معاونت در انجام دیدارهای طرح سپاس حضور فعال دارند خاطر نشان کرد: با هماهنگی های بعمل آمده هر گونه بستری شدن جامعه ایثارگری در بیمارستان ها به بنیاد اطلاع رسانی شده و با حضور مدیرکل و همکاران معاونت بهداشت و درمان از خانواده های شهدا و جانبازان عزیز عیادت و فرایند درمانی آنها پیگیری می شود .
رضائی از پرداخت شدن  هزینه های بیمه تکمیلی  درمانی جامعه ایثارگری تا پایان سال 97 خبر داد.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۲۵