انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عنوان کرد:

همه ما در قبال شهدا رسالت خطیر بر عهده داریم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اردبیل در دیدار با مدیران شرکت متد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و تک تک ما در قبال شهدای والامقام رسالت خطیر بر عهده داریم.

همه ما در قبال شهدا رسالت خطیر بر عهده داریم
دکتر ایرج عربی مدیرعامل شرکت متد و برزگر محمدی مشاور ریاست عالی بنیاد در امور جامعه هدف، غلامی نژاد مدیرکل حراست شرکت متد و داور نوری مدیرکل بنیاد استان روز گذشته 24 خرداد ماه با آیت اله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.
در این دیدار آیت اله عاملی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: شهدای والامقام کشورمان برای دستیابی به عزت و سربلندی کشور جانشان را فدا کردند و به برکت خون پاک آنان دشمنان اجازه تعرض به کشور ما را ندارند.
وی با قدردانی از بنیاد و عوامل شرکت متد در رسیدگی و حمایت از جانبازان و ایثارگران بستری در بیمارستان های اعصاب و روان، حضور مسئولان عالی بنیاد را در استان اردبیل مایه دلگرمی جامعه ایثارگر و سبب بهبود وضیعت آنان دانست.
همچنین مدیرعامل شرکت متد و مشاور عالی دکتر قاضی زاده در امور جامعه هدف و مدیرکل حراست شرکت متد با کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل دیدار کردند.
در این جلسه مدیران شرکت متد خواستار همکاری دستگاههای اجرایی استان در جهت استفاده جانبازان و ایثارگران استان از امکانات و  ظرفیت های موجود شدند و ابراز امیدواری کردند با حمایت استاندار  و معاونین شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.
در این دیدار دبیر نیز با اشاره به اهمیت پاسداشت فرهنک ایثار و شهادت  عنوان کرد: ارائه خدمات به ایثارگران باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد و خدمت به آنان تنها وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.
 وی خواستار بهبود وضعیت زیر ساخت های بیمارستان و افزایش ظرفیت بیمارستان ایثار اردبیل به ۲۰۰ تخت شد.
همچنین مدیران شرکت متد از اردوی والیبال نشسته تیم ملی جانبازان و معلولین در استان اردبیل بازدید و با اعضای تیم و کادر فنی و سرپرست و رئیس فدراسیون دیدار و گفتگو کردند.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ خرداد ۰۱ ، ۰۷:۴۲

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید الرحمن احدی در اردبیل برگزار شد

شهید معظم الرحمن احدی قهرمان واقعی مردم ایران است

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در تیپ 37 حضرت عباس (ع) در مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید معظم الرحمن احدی گفت: شهدا والاترین مقامات عرفانی و اخلاقی را به دست آوردند و شهید الرحمن احدی قهرمان واقعی مردم ایران است.

شهید معظم الرحمن احدی قهرمان واقعی مردم ایران است
مراسم استقبال از شهید معظم تازه تفحص شده «الرحمن احدی» با حضور گسترده مسئولان اجرایی و نظامی و انتظامی استان، مردم شهیدپرور و جامعه معظم ایثارگری و با حضور آقای برزگر محمدی مشاور ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور جامعه هدف و آقای دکتر عربی مدیرعامل محترم شرکت متد در سالن حجاج فرودگاه اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع) در این مراسم گفت: شهدا انسان های ویژه ای بودند که با خدا معامله کردند و عاقبت بخیر شدند و والاترین مقامات عرفانی و اخلاقی را به دست آوردند.
وی ادامه داد: شهدای معظم از جمله شهید الرحمن احدی قهرمان واقعی مردم ایران هستند که با غیرت مثال زدنی خود صدامیان ملعون را شکست دادند و با تقدیم جان خود، امنیت کشور را تضمین کردند.
حجت الاسلام رضائی افزود: خانواده های شهدا معلمان عشق و غیرت بودند و در دورافتاده ترین روستاها نیز در دامن والدین شهدا انسانهایی پرورش یافتند که با از خودگذشنگی و ایثار خود، جهانیان را مبهوت کردند و تمامی محاسبات دشمن را در میدان جنگ بر هم زدند.
وی شهید معظم الرحمن احدی را نمونه شهدایی دانست که در یکی از روستاهای دورافتاده پرورش یافت اما چنان دارای مقام والایی بود که هنوز هم بعد از چهل سال، نزدیکان و همسایگان به اخلاق و رفتار نیک و پسندیده این شهید اشاره و تأکید می کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع) به جایگاه والای سردار دلها شهید سلیمانی نزد مردم اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی همواره تأکید می کرد که ایران حرم است و همین سخن پر مفهوم نشان می دهد که ما وظیفه مهمی در حفاظت از نظام اسلامی داریم و باید در دوران معاصر نیز همواره از شهدا درس آموخته و با ایثار و فداکاری، ضمن تحقق بخشیدن به وعده امام راحل (ره) مبنی بر صدور انقلاب به کشورهای جهان، تداوم مسیر انقلاب اسلامی را تا ظهور خضرت ولی عصر (عج) تضمین کنیم.
مداحی و سوگواری و بیان مظلومیت شهدا از دیگر برنامه های برگزار شده در این مراسم معنوی بود.
پیکر شهید معظم الرحمن احدی پس از استقبال در سالن حجاج فرودگاه اردبیل، به شهرستان گرمی بدرقه شد و توسط مسئولان و مردم شهیدپرور و جامعه ایثارگری این شهرستان مورد استقبال قرار گرفت و برگزاری مراسمی با عنوان «شبی با شهدا» در مسجد جامع این شهرستان از دیگر برنامه های استقبال از این شهید معظم در زادگاهش بود.
گفتنی است، ساعت ده صبح روز چهارشنبه مورخه 1401/03/25 مراسم تشییع پیکر شهید معظم در شهرستان گرمی برگزار و پیکر پاک شهید احدی در مزار شهدای شهرستان گرمی به خاک سپرده می شود تا این مکان مقدس به یمن حضور این شهید والامقام، مثل گذشته زیارتگاه عاشقان مکتب ایثار و شهادت و مردم شهیدپرور این شهرستان باشد.
پیکر شهید الرحمن احدی، ۱۸ خردادماه، با انجام آزمایش‌های DNA و تطابق آن با خانواده این شهید شناسایی و خانواده شهید معظم و اهالی گرمی پس از ۴۰ سال چشم انتظاری میزبان فرزند شهیدشان شدند. 








  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۹

گرامیداشت شهدای قیام 15 خرداد و شهدای فصل بهار در استان اردبیل

گرامیداشت شهدای قیام 15 خرداد و شهدای فصل بهار در استان اردبیل
به گزارش ایثار از اردبیل: در این یادواره که به مناسبت گرامیداشت شهدای قیام خونین 15 خرداد و شهدای فصل بهار شهرستان اردبیل و با حضور پرشور مردم شهیدپرور و جامعه معظم ایثارگری و مسئولان عالی استان از جمله دکتر علی نیکزاد نایب رئیس اول و نماینده محترم مردم شریف اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده محترم مردم شریف اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سخنران مراسم حجت الاسلام سعادتی فرزند شهید معظم و مسئول موزه شهدای استان با بیان عظمت و اهمیت قیام 15 خرداد، این قیام را به منزله نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران دین خود را به طور کامل ادا کرده و از حریم عزّت و اقتدار میهن اسلامی دفاع کردند و اکنون نوبت مسئولان است تا نظام اسلامی را که به منزله امانتی در دست آنهاست، به سرمنزل مقصود برسانند. سعادتی ادامه داد: دشمن شناسی از مهمترین ویژگی های امام خمینی (ره) بود و ایشان به خوبی از مقاصد غربیها در دفاع از شاه ملعون آگاه بودند و در نهایت با همراهی مردم همیشه در صحنه ایران، انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 به بار نشست و مردم آزادی و استقلال را به معنی واقعی کلمه درک کردند.
حجت الاسلام اصغری دیگر سخران مراسم تصریح کرد: مردم قهرمان ایران اسلامی به خوبی از نیّات پلید رژیم ستم شاهی آگاه بودند و می دانستند هدف شاه ملعون، مبارزه با اساس و بنیان اسلام است و به همین دلیل در روز 15 حرداد سال 1342 به صورت خودجوش به میدان آمده و با هدف دفاع از حریم مقدّس اسلام، کفن پوشیده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
وی خاطر نشان کرد: شاه ملعون به خیال خود در پوشش برنامه های اصلاح گرایانه می حواست نشانه ها و نمادهای اسلامی را از جامعه حذف کند که مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی به این دسیسه پی بردند و او را در وصول به اهداف شومش ناکام گذاشتند.
حجت الاسلام اصغری افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگی است که ثمره خون پاک شهداست و امروزه نیز مردم با تبعیّت از رهبر معظم انقلاب، باید دشمنان و مخالفان نظام اسلامی را بشناسند تا بتوانند از آرمان های امام راحل (ره) دفاع کنند. حجت الاسلام اصغری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل (ره) هفت تذکر به مردم و مسئولان دادند که باید آویزه گوش خود قرار دهیم تا بتوانیم از پیچ های تاریخی عبور کرده و نظام اسلامی را به حکومت ولی عصر (عج) پیوند بزنیم.
لازم به ذکر است، حضور پرشور مردم و مسئولان به این مراسم معنوی رونق ویژه ای بخشیده بود و در انتهای مراسم، مداح اهل بیت عصمت و طهارت با خواندن مراثی و مدیحه هایی به یاد شهدای پانزدهم خرداد و شهدای فصل بهار شهرستان اردبیل، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و حاضرین به عزاداری و سوگواری پرداختند.







  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۱۳

دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان در اردبیل با حضور نایب رئیس اول مجلس

دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان در اردبیل با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایثار از اردبیل: این دیدارها به مناسبت سالروز قیام تاریخ ساز  15 خرداد و با حضور دکتر علی نیکزاد نایب رئیس اول و نماینده مردم شریف اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. دکتر نیکزاد در این دیدارها خاطر نشان کرد: امنیتی که امروز در کشور عزیز ما وجود دارد، مرهون از جان گذشتگی و ایثار خانواده های شهدا و ایثارگران است و مسئولان نظام اسلامی باید همواره خود را مدیون جامعه ایثارگری دانسته و تمام توان خود را در جهت تکریم و رفع مشکلات این قشر معزز به کار بگیرند. دکتر نیکزاد افزود: مرگ و نیستی در این دنیا برای همه وجود دارد اما این موضوع در مورد شهدا و ایثارگران قطعا به گونه ای دیگر است زیرا شهدا و جانبازان گرانقدر با خدا معامله کردند و به رفیع ترین جایگاهی که می توان تصور کرد، رسیدند و با هیچ پاداش و مواهب مادّی نمی توان ایثار و فداکاری آنها را جبران کرد.
داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدارها از فداکاری و صبر و پایداری خانواده های شهدا و ایثارگران تقدیر کرد و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و تجلیل از آنها را از اولویت های مهم دولت سیزدهم دانست. نوری افزود: والدین شهدا از عزیزترین و غم­دیده­ ترین اقشار جامعه ایثارگری هستند که انفاس مبارک و دعای خیر آنها بقای نظام اسلامی را تضمین کرده و مسئولان را به تداوم فعالیت جهادی در جهت خدمت به مردم ترغیب می کند.
در این دیدارها که با حضور صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان، ولی نژاد سرپرست معاونت تعاون بنیاد استان و محبی جانباز هشت سال دفاع مقدّس و رییس مجمع پیام آوران ایثار انجام شد، مشکلات و درخواستهای خانواده های معظم شهدا و جانبازان که اغلب در زمینه اشتغال بود، مورد بررسی قرار گرفت و مدیرکل بنیاد و دکتر نیکزاد با پیگیری ویژه و تماس با مسئولان عالی استانی و کشوری، زمینه رفع مشکلات مطروحه را فراهم کردند.






 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۰۹

سوم خرداد چه روزی است و در خرمشهر چه گذشت؟

                              سوم خرداد خرمشهر
بعد از گذشت هشت سال جنگ میان ایران و عراق، در نهایت روز 3 خرداد سال 1361 خرمشهر آزاد شد و از این رو روز 3 خرداد در تقویم مصادف با روز آزادسازی خرمشهر است.

سوم خرداد چه روزی است و در آن چه اتفاقی افتاد؟

تمام نقاط کشور ایران از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب عطرآگین از حضور شهیدانی است که با نثار خون خویش از خاک وطن دفاع کردند و بیگانگان را از ایران بیرون راندند. در این میان و در طول 8 سال دفاع مقدس مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است، مردمی که بدون هیچ امکاناتی از مال و جان و ناموسشان دفاع نمودند شهید دادند اما یک وجب از خاکشان را به دشمن نسپردند. سوم خرداد و فتح خرمشهر، جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.

سوم خرداد خرمشهر

جنگ ایران و عراق از چه زمانی آغاز شد؟

حتما درباره جنگ ایران و عراق شنیده اید ، مگر می شود ایرانی باشید و از دلاوری ها و ایستادگی های شهدای جنگ تحمیلی چیزی نشنیده باشید. از جنگ ایران و عراق به عنوان جنگ تحمیلی یاد می شود چرا که رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد، به همین خاطر مردم غیور سرزمینمان ، جان خود را در کف دست گذاشته و از جان و مال و ناموس در برابر بیگانگان دفاع کردند و ذره ای از خاک خود را واگذار نکردند.

جنگ ایران و عراق

چه غیور مردان و زنانی که در دفاع مقدس ایران و عراق به شهادت نرسیده اند ، چه دلاوران و فرماندهانی که خود به همراه سربازانشان ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند و ما امروز مدیون خون این عزیزانیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۴ خرداد ۰۱ ، ۰۸:۰۳