انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

سخنرانی مدیرکل بنیاد استان اردبیل پیش از خطبه‌های نماز جمعه

داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا، پیش از خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.

سخنرانی مدیرکل بنیاد استان اردبیل پیش از خطبه‌های نماز جمعه

به گزارش ایثار از استان «اردبیل»: به مناسبت 22 اسفندماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و هفته بزرگداشت شهدا، داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل پیش از خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا به مردم شهیدپرور استان و جامعه معظم ایثارگری، خانواده‌های شهدا و ایثارگران را دارای جایگاهی رفیع دانست و بر تکریم این قشر معزّز تأکید کرد.
نوری با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار روزافزون جامعه اسلامی مرهعون خون پاک شهداست، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره مورد تأکید و سفارش بزرگان ما بوده و مسئولان نهادهای فرهنگی باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنند تا برنامه جامع و اثرگذاری در زمینه انتقال فرهنگ متعالی ایثار و شهادت به نسل جدید تدوین شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل، مردم شهیدپرور استان اردبیل را از پیشگامان عرصه ولایتمداری و شهیدپروری دانست و افزود: استان اردبیل با تقدیم 3400 شهید والامقام و بیش از 10000 جانباز و آزاده، در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدّس نقش پررنگی داشته و نسل‌های جدید این استان نیز به تأسّی از شهدا و ایثارگران، در راستای تحقق عزّت و اقتدار نظام اسلامی قدم برمی‌دارند و همواره در صحنه‌های مهم همچون 22 بهمن‌ماه، صفوفی دشمن‌شکن تشکیل می‌دهند.
داور نوری خاطر نشان کرد: تحقق اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه ترویج فرهنگ ایثار زمانی قابل انتظار است که تمامی دسستگاه‌های اجرایی و به خصوص مؤسسات مردم‌نهاد پا به میدان بگذارند و با اتخاذ شیوه‌های نوین و متناسب با سطح درک و آگاهی نسل‌های جدید، به ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت همّت گمارند.
وی تصریح کرد: در بحران‌های مختلف به ویژه حرکت‌های فتنه‌انگیز استکبار جهانی، این مکتب شهدا بوده که به ملت ایران بصیرت واقعی بخشیده تا دشمنان خود را بشناسند و اجازه ندهند تا این دشمنان زبون راه و مسیر نورانی شهدا را با هجمه‌های سنگین روبه‌رو کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: امروز نیز در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیتی خطیر بر عهده داریم و باید کار زینبی انجام داده و آرمان شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
نوری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده این نظام با تحریک صدام ملعون و رژیم بعث عراق سعی کرد تا انقلاب اسلامی را با چالشی جدی و جنگ رودررو روبه‌رو کند اما به رغم همه فتنه‌انگیزی‌های استکبار جهانی، در این جنگ نیز دشمن ناکام مانده و نتوانستند این کشور را به میدان تاخت و تاز اندیشه‌های مزورانه خود قرار دهند.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ۸۰۹ نفر از شهدای استان که متأهل بودند، از آنها یک‌هزار و ۸۵۸ فرزند شهید به یادگار مانده که ما خودمان را مرهون مجاهدت پدران آنها می‌دانیم و در این ایام سخت همواره در کنار آنها بوده و سعی ما بر این است تا عزت و احترام آنها را به شایستگی نگه داریم.
نوری از استخدام این فرزندان شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: استان اردبیل به حضور ۴۰ شهید ۱۳ ساله و زیر ۱۳ ساله افتخار می‌کند و قطعاً ادامه‌دهنده راه عزتمند این شهدا و سلحشوران هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: هر چند دشمن در مأموریت‌های مختلف سعی می‌کند انقلاب اسلامی را با مخاطره جدی روبه‌رو کند ولی قطعاً این حرکت‌ها نتیجه‌ای جز زبونی و ذلیلی آنها چیز دیگری را به همراه نخواهد داشت.