انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

یادواره شهدای والامقام محله نواب صفوی اردبیل با محوریت شهدای مظلوم ترور « ابوالفضل پیرزاده » و « حمید محمد غریبانی » شامگاه چهارشنبه هفتم آذر 97 با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ، خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران و مسئولین اداری و نظامی ، مدیرکل و همکاران بنیاد برگزار شد .
امام جمعه شهرستان اردبیل آیت اله سید حسن عاملی در سخنرانی این یادواره اظهار داشت : عرض ادب می کنیم به ساحت قدسی شهدا و امام عظیم الشان و تمامی کسانی که در 40 سال گذشته برای عزت ، حشمت ، استقلال و حاکمیت ملی کشورمان تلاش کردند . هرکس می خواهد ما را بشناسد به شهدای ما نگاه کند . شهدا معرف ما هستند.


نسل جدید ما باید بداند چرا این همه شهید داده ایم و چرا این هزینه سنگین را پرداخت کرده ایم .
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : افرادی که در مواقع حساس و حیاتی انقلاب اسلامی مانند هشت سال جنگ تحمیلی جانفشانی کردند و یا مدافعان حرم و دیگر شهدایی که مشتاقانه با خون خود انقلاب و اسلام را بیمه کردند به کاری بزرگی دست زده‌اند در نزد خداوند پاداشی بی‌حد و حساب دارند و مردم کشورمان نیز قدر تک تک این رشادت‌ها را می‌دانند.
امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد :مسجد و هم‌نشینی با علمای والامقام در روح و جسم جوانان در هر نسلی تاثیرات خود را گذاشته و خواهد گذاشت و خروجی همین مساجد شهید پیرزاده‌ها و بالازاده‌ها می‌باشند و در حال حاضر نیز شاهد هستیم در عرصه‌های مختلف جوانان تاثیرگذاری خود را به نمایش می‌گذارند، خداوند بارها در قرآن تاکید کرده است که افراد والامقام جامعه و دین خود را که زنده‌اند از یاد نبرید.
او افزود :در هیچ کجای دنیا افتخارات دوران جنگ به فراموشی سپرده نمی‌شود بلکه با تمام وجود تبلیغات برای آشنایی نسل‌های آینده با آنان را انجام می‌دهند، در روسیه موزه‌ای به نام اشک وجود دارد برای مادران افرادی که در راه کشورشان جان خود را از دست دادند. آیا می‌دانیم مادران شهدا چه لحظاتی را تجربه کردند آیا از این مادران آنگونه که باید سخن گفته می‌شود و پای حرف این عزیزان می‌نشینیم که بدانیم چه در دل خود دارند.
آیت اله عاملی تصریح کرد : دشمنان یک حرف مشترک و اصلی دارند که چرا جمهوری اسلامی ایران باید بتواند برای خود تصمیم بگیرد اما باید بدانند تا ظهور منجی عالم بشریت این رویه ادامه خواهد داشت، وزیر اسبق امور خارجه آمریکا گفت که دنیا قطاری در حرکت است و کشورها سوار بر آن و ما باید بگوییم این قطار چگونه و کی به کجا برود، دنیا می‌داند که ایران سوار بر این قطار نبوده و نخواهد شد و کشور‌های مختلفی در طول این دهه‌ها با الگو از ایران به هر نحوی از قطار خارج شده‌اند.
او ادامه داد : 57 هزار نفر متخصص در پنتاگون دور هم جمع شدند تا برای ایران نقشه‌های شوم کشیده و اجرا کنند؛ در مقابل نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما باید با هریک از لوایح و مصوبه‌های خود تک به تک اقدامات شوم و تحریم‌های ظالمانه را خنثی کنند و مردم با درک این مطلب باید در انتخاب نمایندگان تفکر بیشتری داشته باشند تا افراد شایسته و استکبارستیز را راهی مجلس نمایند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به  اهمیت رهبریت صالح بیان داشت : قانون را نباید به دست بشریت داد .خداوند بر حاکم و حکومت حساسیت دارد . حضرت امام ره تنها با رژیم پهلوی کار نداشت موضوع رهبریت صالح برای کل دنیا بود و برای همین هشت سال جنگ را برای ما تحمیل کردند. ملت ما در این 40 سال به پدیده ای تبدیل شده که می خواهد خودش بر سرنوشت خود تصمیم بگیرد . ما از عزت و امنیت و خاک خود دفاع می کنیم و آمریکا این را تحمل نمی کند .
او  در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه عنصر اصلی مقاومت ملت است گفت : ملت ما ملت سرافرازی است . یادواره های شهدا مدرسه است . شهدا خق عظیم بر حیات علمی و استقلال ما دارند .فخر و شرف ما شهدا هستند . ما کنار سفره شهدا نشسته ایم . شهدا اهل خلوص و انسان های با اراده و با عظمت بودند .