انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی ایفا نمود. ایشان، همچنین قدم های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه و دوقشر روحانی و دانشگاهی برداشت.  این روز به پاس تلاش های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح در سال 1307، در خانواده‌ای روحانی در همدان متولد شد. پس از فراگیری مقدمات، راهی قم شد و در محضر بزرگانی چون امام خمینی، علامه طباطبایی و .. استفاده نموده و خود مدرسی بزرگ در حوزه گردید. ایشان در حالیکه استادی بزرگ در قم بودند، پا به عرصه دانشگاه گذاشته و تا درجه دکترا ادامه تحصیل دادند. شهید مفتح که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با تمام وجود احساس کرده بود، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داد و در کنار آموزش و تدریس و تربیت نیروهای جوان به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت.

در سالروز ولادت یکی از اهل بیت گرامی پیامبر اسلام (ص) قرار داریم. سال 232 ه. ق در چنین روزی یکی از نوادگان پیامبر (ص)، حضرت امام حسن عسگری (ع) دیده به جهان گشود. آن حضرت گرچه 28 سال بیشتر زندگی نکرد، اما گنجینه ای گرانبها از معارف و علوم اسلامی را از خود به یادگار گذاشت. این روز خجسته به همه دوستداران فضیلت و پاکی مبارک باد.

در شرح خصوصیات امام حسن عسگری (ع) گفته شده است که ایشان از سیمایی پر از مهر و عطوفت همراه با حذبه برخوردار بود، بطوریکه دیدار آن حضرت، افراد را تحت تاثیر قرار می داد. در تاریخ از اشخاصی نام برده شده که در ابتدا به دلیل ناآگاهی، از امام دوری می جستند، اما دراثر ملاقات با آن حضرت، متحول شده و در زمره دوستداران واقعی ایشان قرار می گرفتند. دوران امامت امام حسن عسگری (ع) حدود 6 سال بود که امام بیشتر آن را در تبعید و زندان گذراند. آن حضرت با سه خلیفه عباسی، معتز، مهتدی و معتمد، هم عصر بود

.

جلسه شورای مشورتی انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل شنبه 97.9.24 ساعت 16 عصر در مهدیه اردبیل برگزار شد . جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید توسط آقای علی پیدایش فرزند معظم شهید آغاز گردید در این جلسه در باره حل مسایل و مشکلات فرزندان و همسران شهدا و برنامه های آتی انجمن پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل به تصویب رسید.
1- مقرر گردید مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در یکی از منازل همسران شهدا در 20 بهمن برگزار شود.
2- حضور گسترده همسران و فرزندان شاهد در راهپیمایی 22 بهمن
3- مقرر گردید همایش وفات ام البنین (س) مصادف با روز مادر و همسران شهدا در 30 بهمن در امام زاده صالح (س) برگزار شود.
4- مقرر گردید مراسم جشن همسران و فرزندان شهدا در روز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) مصادف با روز زن در 7 اسفند برگزار شود.
5- مقرر گردید یادواره شهدای بمباران هوایی رژیم بعثی به شهرستان اردبیل در 22 اسفند برگزار شود.
6- مقرر گردید بمناسبت ولادت حضرت علی (ع) مصادف با روز پدر مراسمی تحت عنوان پدران آسمانی برگزار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر 87 دستگاه اجرایی ملی و استانی در سراسر کشور نسبت به عقد قرارداد بیمه تکمیلی درمان ایثارگران با شرکت بیمه دی اقدام کرده‌اند تا همان بسته خدمات درمانی که از سوی بنیاد اعلام شده به ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها ارائه شود. همچنین تعدادی از سازمان‌ها با توجه به سقف خدمات بنیاد با سایر شرکت‌های بیمه‌ای قرارداد بسته‌اند.
سید منصور میرمرادی در حاشیه جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران، گفت: هیئت محترم وزیران در تاریخ 14 مهرماه در راستای اجرای ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی موظف شدند از محل سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت بیمه درمانی تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه مربوط و افراد تحت تکفل آنان اقدام کنند.


نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمامی سازمان‌های تابعه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات انجام شده درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به برنامه ریزی انجام شده در چند سال گذشته به محض ابلاغ این قانون از جمله نخستین دستگاه‌هایی بود که آن را قبل از موعد قانونی اجرایی کرد و علاوه بر آن این قانون در تمامی سازمان‌های تابعه بنیاد نیز اجرا شده است و اکنون افراد بازنشسته‌ای در بنیاد و سازمان‌های تابعه مشغول خدمت نیستند.