انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان اردبیل به سوالات حقوقی مشاوران امور ایثارگران در دستگاههای اجرایی پاسخ گفت.
 
به گزارش ایثار از استان " اردبیل"، همایش مشاوران امور ایثارگران دستگاههای اجرایی 23 آذر ماه 98 به همت بنیاد استان اردبیل با حضور مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی اکبری مشاور سازمان اداری و استخدامی کشور و یاسر شاهی مدیرکل بنیاد اردبیل و مسئولان امور ایثارگران در اداره های استان برگزار شد.

در این همایش مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان رشادت های شهدا در حفظ خاک میهن اسلامی اظهار کرد: شهدا و ایثارگران ما در زمان جنگ تحمیلی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود و این در تاریخ 300 ساله کشورمان بی نظیر است و باید قدردان خون پاک شهدایمان باشیم.
وی در ادامه به بیان برخی از قوانین مربوط به ایثارگران پرداخت و عنوان کرد: عزیزانی که در امور مسائل ایثارگران فعالند نسبت به قوانین ایثارگران آشنایی کمتری دارند و این سبب شده برداشت های مختلف از قوانین ایثارگران شده و با عدم تشخیص برخی قوانین ناسخ و منسوخ از همدیگر آسیب هایی به این حوزه وارد شود.
ایزدی با اشاره به اصلاح برخی احکام در قوانین امور ایثارگران افزود: اصلاحیه وارده بر بیمه تکمیلی و بیمه پایه ایثارگران شاغل و بازنشسته و واگذاری تمام امور بیمه ایثارگران به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران مشکلی بود که بنیاد را در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری با مشکل جدی مواجه کرد.
وی بیان کرد: اگر مشاوران امور ایثارگران دستگاههای اجرایی بر قوانین اشرافیت داشته باشند، این همه شکایت انجام نمی شود چرا که مصادیق مربوط به ایثارگران مهم و دقیق هستند و قانون واقعی این است که بین قانون گذار و اجرا کننده قانون تفاهم و تعامل وجود داشته باشد.
در این همایش با برگزاری برنامه پرسش و پاسخ معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سوالات مطرح شده از سوی مشاوران امور ایثارگران در دستگاههای اجرایی استان اردبیل پاسخ گفت تا راهگشایی برای ارائه خدمت بهتر و شایسته به جامعه ایثارگری باشد.

نخستین همایش فرزندان شهدا با حضور آیت اله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، مدیران ارشد استان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران پنجشنبه 21 آذرماه 98 در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.
 

نخستین همایش فرزندان شهدا در اردبیل برگزار شد

به گزارش «ایثار» مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این همایش با اشاره به توانایی‌ها و استعدادهای برتر فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: هر سال به تعداد نخبگان و سرآمدان جامعه ایثارگری افزوده می‌شود و می‌توان از توانمندی‌های آنان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه 110 تشکل شاهد و ایثارگر در سطح کشور فعالیت می‌کند، افزود: این تشکل‌ها اقدامات موثری با برگزاری برنامه‌های مختلف انجام می‌دهند و در استان اردبیل نیز 183 نفر از فرزندان شاهد در رشته‌های مختلف علمی در این تشکل‌ها عضو هستند که از این میان 158 نفر با ارائه مقالات علمی و 25 نفر با تولید و نشر کتاب از نخبگان این تشکل‌ها شناخته می‌شوند.
مهری کارآفرینی و حضور در عرصه‌های مختلف اشتغال زایی برای آحاد مردم را از دیگر فعالیت‌های مؤثر فرزندان شاهد و ایثارگر عنوان کرد و گفت: 15 فرزند شهید در سطوح مدیریتی و ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می‌کنند. فرزندان شاهد و ایثارگر از بین همه اقشار و افراد برای نظام مقدس اسلامی دلسوزتر هستند چون آنان همچون پدران شهیدشان تعلق خاطر بیشتری به وطنشان دارند و نمی‌گذارند خون شهیدان از بین برود.
وی توانمندسازی دبیران تشکل‌ها، شناسایی و معرفی افراد شایسته به دستگاه‌های اجرایی برای استفاده در تصمیم‌گیری‌ها و تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
در این مراسم آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و بهروز ندایی معاون سیاسی امنیتی استاندار و سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل و یاسر شاهی مدیرکل بنیاد استان اردبیل هر کدام در سخنرانی‌های جداگانه با بیان نقش شهدا و فرزندان شهدا در بالندگی و توسعه کشور بر ضرورت ارزش نهادن به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کردند.

۱۱۰  تشکل شاهد و ایثارگر در سطح کشور فعالیت می‌کنند

مدیرکل دفتر تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید از فعالیت ۱۱۰ تشکل شاهد و ایثارگر در سطح کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل، عادل مهری پیش از ظهر جمعه در همایش فرزندان شهدای استان اردبیل عنوان کرد: تشکل‌های شاهد و ایثار گر در سطح کشور ۱۱۰ مورد هستند که در طول سال اقدامات ارزشمندی را برای پیاده سازی اهداف درنظر گرفته شده بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرایی می‌کنند.

به گفته وی کارآفرینی و مشارکت در دیگر عرصه‌های مرتبط با این مهم برای اقشار مختلف مردم از جمله فعالیت‌های مؤثر فرزندان شهدا و ایثارگر کشور است.

مدیرکل دفتر تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید به اهداف برگزاری نخستین همایش فرزندان شهدا در اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: توانمندسازی بانیان و دبیران این قبیل از تشکل‌ها و شناساندن آنان به دستگاه‌های اجرایی به منظور بهره گیری از تصمیم گیری‌ها و قدردانی از فرزندان شاهد و ایثارگر نخبه از جمله اهداف این همایش است.

مهری تصریح کرد: در استان اردبیل ۱۸۳ فرزند شهید در حوزه‌های مختلف علمی عضو تشکل‌های شاهد و ایثارگر بوده که در ارائه مقالات علمی و تولید و نشر کتاب نیز پیشتاز هستند.

وی یادآور شد: تاکنون از فرزندان شاهد استان اردبیل ۱۵۸ نفر مقالات علمی ارائه کرده و ۲۵ نفر نیز اقدام به تولید و نشر کتاب کردند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید ادامه داد: فرزندان شهدا و ایثارگران مطمئنا به مانند پدرانشان مانع از پایمال شدن خون رزمندگان دفاع مقدس شده و در خدمت رسانی به نظام مقدس اسلامی پیشگام خواهند بود.

در پایان مراسم مذکور از ۲۶ نخبه و ارائه کننده دستاوردهای مختلف علمی و همچنین ۷ برگزیده اولین همایش فرزندان شاهد تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4796436

چرا ۱۶ آذر روز دانشجو نام گرفته است؟

به مناسبت روز ۱۶ آذر که روز دانشجو نام گذاری شده است در نظر داریم مقاله ای در رابطه با این روز و رخدادهای صورت گرفته در آن ارائه دهیم.
       چرا ۱۶ آذر روز دانشجو نام گرفته است؟

به مناسبت روز ۱۶ آذر که روز دانشجو نام گذاری شده است در نظر داریم مقاله ای در رابطه با این روز و رخدادهای صورت گرفته در آن ارائه دهیم.

در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی کشته و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند.

پس از کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت دکتر مصدق با همکاری عوامل آمریکا و انگلیس و جایگزینی ارتشبد زاهدی، دولت کودتا به تحدید آزادی‌ها و سرکوبی فعالان سیاسی پرداخت و کشور را عملاً به سمت وابستگی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی به غرب سوق داد. در مقابل نیروهای ملی با تشکیل «نهضت مقاومت ملی» که یک روز پس از کودتا صورت گرفت، سعی کردند فضای اختناق را شکسته و برای گسترش اندیشه‌های ملی‌گرایانه و استقلال‌طلبانه دکتر مصدق که آن زمان دربند کودتاچیان بود، فعالیت‌هایی را سازماندهی کنند. در این میان دانشجویان نیز به عنوان بازوی اجرایی نهضت، در راستای اهداف جنبش ملی عمل می‌کردند.

پس از بازگشایی دانشگاه در مهرماه ۱۳۳۲ که همزمان با شروع دادگاه فرمایشی دکتر محمد مصدق، دکتر علی شایگان و مهندس احمد رضوی بود، جنب و جوش زیادی در میان دانشجویان برای فعالیت‌های سیاسی و برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات اعتراضی پدید آمد. نخستین حرکت عملی در این زمینه تظاهرات روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به نشانه اعتراض به محاکمه این سه تن بود. در این مراسم دانشجویان با سر دادن شعارهایی مثل «مصدق پیروز است» و «مرگ بر شاه» نسبت به تداوم فضای خفقان پس از کودتا و تجدید رابطه سیاسی دولت شاهنشاهی با بریتانیا که همان روز‌ها خبرش اعلام شده بود، شدیداً اعتراض کردند.

به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع)

در سالروز ولادت یکی از اهل بیت گرامی پیامبر اسلام (ص) قرار داریم. سال 232 ه. ق در چنین روزی یکی از نوادگان پیامبر (ص)، حضرت امام حسن عسگری (ع) دیده به جهان گشود. آن حضرت گرچه 28 سال بیشتر زندگی نکرد، اما گنجینه ای گرانبها از معارف و علوم اسلامی را از خود به یادگار گذاشت. این روز خجسته به همه دوستداران فضیلت و پاکی مبارک باد.

میلاد امام حسن عسگری(ع) مبارک باد

در شرح خصوصیات امام حسن عسگری (ع) گفته شده است که ایشان از سیمایی پر از مهر و عطوفت همراه با حذبه برخوردار بود، بطوریکه دیدار آن حضرت، افراد را تحت تاثیر قرار می داد. در تاریخ از اشخاصی نام برده شده که در ابتدا به دلیل ناآگاهی، از امام دوری می جستند، اما دراثر ملاقات با آن حضرت، متحول شده و در زمره دوستداران واقعی ایشان قرار می گرفتند. دوران امامت امام حسن عسگری (ع) حدود 6 سال بود که امام بیشتر آن را در تبعید و زندان گذراند. آن حضرت با سه خلیفه عباسی، معتز، مهتدی و معتمد، هم عصر بود.