انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان اردبیل به سوالات حقوقی مشاوران امور ایثارگران در دستگاههای اجرایی پاسخ گفت.
 
به گزارش ایثار از استان " اردبیل"، همایش مشاوران امور ایثارگران دستگاههای اجرایی 23 آذر ماه 98 به همت بنیاد استان اردبیل با حضور مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علی اکبری مشاور سازمان اداری و استخدامی کشور و یاسر شاهی مدیرکل بنیاد اردبیل و مسئولان امور ایثارگران در اداره های استان برگزار شد.

در این همایش مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان رشادت های شهدا در حفظ خاک میهن اسلامی اظهار کرد: شهدا و ایثارگران ما در زمان جنگ تحمیلی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود و این در تاریخ 300 ساله کشورمان بی نظیر است و باید قدردان خون پاک شهدایمان باشیم.
وی در ادامه به بیان برخی از قوانین مربوط به ایثارگران پرداخت و عنوان کرد: عزیزانی که در امور مسائل ایثارگران فعالند نسبت به قوانین ایثارگران آشنایی کمتری دارند و این سبب شده برداشت های مختلف از قوانین ایثارگران شده و با عدم تشخیص برخی قوانین ناسخ و منسوخ از همدیگر آسیب هایی به این حوزه وارد شود.
ایزدی با اشاره به اصلاح برخی احکام در قوانین امور ایثارگران افزود: اصلاحیه وارده بر بیمه تکمیلی و بیمه پایه ایثارگران شاغل و بازنشسته و واگذاری تمام امور بیمه ایثارگران به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران مشکلی بود که بنیاد را در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری با مشکل جدی مواجه کرد.
وی بیان کرد: اگر مشاوران امور ایثارگران دستگاههای اجرایی بر قوانین اشرافیت داشته باشند، این همه شکایت انجام نمی شود چرا که مصادیق مربوط به ایثارگران مهم و دقیق هستند و قانون واقعی این است که بین قانون گذار و اجرا کننده قانون تفاهم و تعامل وجود داشته باشد.
در این همایش با برگزاری برنامه پرسش و پاسخ معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سوالات مطرح شده از سوی مشاوران امور ایثارگران در دستگاههای اجرایی استان اردبیل پاسخ گفت تا راهگشایی برای ارائه خدمت بهتر و شایسته به جامعه ایثارگری باشد.