انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

حفظ حرمت خون شهدا و شأن و منزلت خانواده شهدا

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۴۵ ق.ظ

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد در استان اردبیل گفت: حرمت خون شهدا و شأن و منزلت خانواده شهدا باید در جامعه حفظ شود و برخوردهای ناشایست نسبت به آنان مورد قبول نیست.


به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل، هشتمین جلسه مشورتی انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد با عنوان یادگاران شهدای استان اردبیل با موضوع برخورد قاطع با مخالفین خون شهدا در مهدیه استان اردبیل برگزار شد.

این جلسه مشورتی انجمن اسلامی یادگاران شهدا به ریاست ایرج حامدی، رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد و فرزند معظم شهید با آگاهی از این مسائل و مشکلات و با هدف انعکاس آنها به مقامات استانی و کشوری و همچنین، با ارائه راهکار برای حل آنها و با اخذ مجوز از مقامات ذیصلاح تشکیل شده است.

علت برخوردهای ناشاسیت نسبت خانواده شهدا در ادارات اردبیل

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد در استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: شنیده ها حاکی از آن است که در بعضی از ادارات نسبت به خانواده شهدا بی احترامی و مورد تهمت  قرار می گیرند در صورتی که همسران و فرزندان شهدا خود را همردیف مردم می دانند و خود را از ایثارگر بودن پنهان می کنند ولی باز بعضی از کارکنان و مسئولین فعلی و تازه کار که شاید به قوانین ایثارگری آگاهی نداشته و یا به فراموشی سپرده اند. همسران و فرزندان شهدا خود دارای مسائل و مشکلاتی هستند و دیگر نیازی در آن نسیت که توسط عده ای مورد تهمت و نفرت قرار گیرند.

ایرج حامدی افزود: دشمن در حال برنامه ریزی و هدف گذاری به جامعه ایثارگری است و طرح و برنامه هایی در این خصوص در دست اجرا دارد. باید به هوش باشیم و اتحاد و همبستگی را با جامعه محکمتر کنیم تا خدای نکرده غفلت به خرج بدهیم. دشمنان منتظر تفرقه افکنی بین ایثارگران هستند تا آنان شروع کننده نارضایتی از جمهوری اسلامی باشند. در صورتی که نمی دانند جامعه ایثارگری همیشه بیدار است.

وی با اشاره به اهداف کلی جلسه بیان کرد: عدم اجرای برخی از بندهای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های آنها از جمله ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که موجب تبعیض در بین آنان می شود باید بصورت یکسان مورد توجه مسئولین قرار گیرد. عدم پرداخت هزینه های خارج از درمان برای همسران و فرزندان شهدای صعب العلاج و سرطانی که موجب نامساعد شدن وضع اقتصادی فرد می گردد....

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد در استان اردبیل کله مندی خود را از مسئولین استان و شهرستان نسبت به دیدار با خانواده شهدا و اعضای انجمن ابراز تاسف کرد و گفت: مسئولین باید مدیون خون شهدا و جامعه ایثارگری باشند که راحت پشت میز نشسته و به تفریحات می روند اکر اینها نبودند بنابه فرموده مقام معظم رهبری دشمن الان در خانه هایمان نشسته بود و وضع ما بهتر از سوریه و عراق نبود.

تفکر و اندیشه فرزندان شهدا ستودنیست

حسین غفارمقدم فرزند شهید نیز در این نشست گفت: ما خیلی از فرزندان و همسران شهدایی داریم که دارای مدارک عالی و بیان و اندیشه والایی دارند ولی کوشه گیرند و علت کوشه گیری هم باید کالبد شکافی شود که چرا مسئولین به این امر مهم بی ارزش بوده و توجهی نمی کنند که در بین فرزندان شهدا مدارک عالیه علمی وجود دارد و چرا بخشنامه مورخ 19/11/92 وزیر محترم کشور به فراموشی سپرده شده است؟ چه کسی پاسخگو می باشد؟