انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی
سید حسن عاملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه امامت را عامل وحدت عنوان می کند و اگر امامت نباشد امت تکه تکه می شود هزاران فرقه فقهی، کلامی و عرفانی که امروز به وجود آمده اند، نتیجه دوری از اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، شامگاه چهارشنبه در جمع مردم ارومیه که در مسجد جنرال این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها به امامت گره خورده است و اگر امامت نبود حضرت فاطمه (س) نیازی به خطبه خوانی نداشت.

وی با بیان اینکه روز قیامت هر امتی با امام خود به محشر خواهد آمد، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه امامت را عامل وحدت عنوان می کند و ایحاد اختلاف در جامعه شرک است و ادعای کسی که می گوید، فقط او حق است و بقیه کافر، عین کفر است.

امام جمعه اردبیل افزود: وهابیت می گوید هر کسی را که من تکفیر کردم باید همه او را کافر بدانند و اگر کسی تمرد کرد خودش نیز کافر است.

وی، دومین نشانه کفر را همراهی با شیطان عنوان کرد و گفت: وهابیت دم از اسلام می زند، اما دست در دست کفار و شیطان اکبر می گذارد و آیات قرآن که از همراهی با ظالمین منع می کند، را نادیده می گیرد و برخی کشورهای به ظاهر مسلمان افسار خود را به دست صهیونیزم داده اند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله حضرت زهرا (س) شخصی نیست و بنابر فرمایش رسول خدا (ص) تمام وجودش اخلاص است و در راه امامت فداکاری کرد، افزود: اگر امامت نباشد، امت تکه تکه می شود؛ هزاران فرقه فقهی، کلامی و عرفانی که امروز به وجود آمده اند، نتیجه دوری از امامت است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بنابر تصریح روایات، خداوند عالم را از نور حضرت زهرا سلام الله علیها خلق کرده است، گفت: حضرت زهرا (س) چهل شب درب خانه مهاجرین و انصار را می زد و حقانیت امام علی علیه السلام را اعلام می کرد و وقتی از آنها خبری نشنید وصیت کرد شبانه امام علی علیه السلام بدون حضور اهل مدینه ایشان را دفن کند.

وی اضافه کرد: زمانی که حضرت زهرا (س) به مسجد می رفت مملو از حیا بود و وقتی در مسجد از قرآن استدلال آورد، خلیفه گفت با من از قرآن سخن نگو، مردم بین من و شما حَکم باشند و آنجا بود که حضرت زهرا (س) محتاج کمک مردم شد و کسی ایشان را یاری نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: تنها کسی که خداوند بر او واجب کرد که حاجت بخواهد، حضرت زهرا سلام الله علیها است و حضرت از خداوند دیدن جمال الهی را خواست ولی امت با دخت نبوی کاری کردند، که حضرت از پروردگار عالم درخواست مرگ کردند.

وی با بیان این که هر مصیبتی بر حضرت زهرا سلام الله علیها وارد می شد با ذکر حسبی الله خود را تسلی می داد، گفت: وقتی دختر پیامبر به حضرت سیدالشهدا علیه السلام حامله شد، گریه رسول خدا را دید و وقتی از علت آن سوال کرد حضرت پاسخ دادند جبرئیل امین یه من خبر داده است که این فرزند در کربلا تشنه به شهادت خواهد رسی،حضرت زهرا (س) بی قرار شد و خداوند برای آرامش حضرت، امامت را به ایشان بشارت داد و فرمود امام حسین علیه السلام خازن وحی الله است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) تاریخ همیشه جاوید هستند و بارها خداوند متعال در امورات دختر پیامبر وارد شده است که یکی از آن ها، زمانی بود که رسول خدا از دنیا رفتند و دخترشان بی قرار بود.

وی افزود: روز قیامت وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها به عرصات محشر وارد خواهد شد، ندا خواهد آمد که چشمانتان را ببندید و این نوع دستور، تکوینی است چرا که آنجا جای حلال و حرام نیست و امام خمینی (ره) بالاترین منزلت و فضیلت حضرت را نزول جبرئیل بعد از رسول خدا نزد ایشان می داند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آنچه را که حبرئیل بعد از رسول خدا (ص) به حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرده بود امام علی علیه السلام املاء و در کتابی تحت عنوان مصحف فاطمه (س) جمع آوری کردند و امام صادق علیه السلام می فرمایند؛ با وجود مصحف فاطمه عالم به ما محتاج است و ما محتاج کسی نیستیم .

وی با بیان این که در پس دعای عرفه علمی نهفته است که اگر بگوییم اقیانوس است بیراه نگفته ایم و این دعا، ندبه بشریت است و عقل بشر عادی پایین تر از این است که چنین دعایی بنویسد، اضافه کرد: ناقل و محدث خطبه فدکیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها است و بشکند دست ها و قلم هایی که اجازه ندادند بشریت بداند چه سبک تربیتی در منزل حضرت علی علیه السلام می گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: متون دینی؛ قرآن و روایات پیامبر قابل تاویل است و اگر این دروازه باز باشد و بیگانه از آن وارد شود و قرائت خود را به عنوان دین بیان می کند و سنگ روی سنگ بند نمی شود و وهابیت با تاویل، اسلام را به خاک سیاه نشانده است و خداوند که این قدر به دین خود حساس است نمی تواند آن را بدون صاحب رها کند و ائمه معصومین قرآن ناطق هستند.