انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

یادواره شهدای شهرستان نیر با محوریت 34 شهید ارتش برگزار شد

با حضور مسئولان استانی از جمله داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مردم شهیدپرور و جامعه معظم ایثارگری و با سخنرانی آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، یادواره شهدای شهرستان نیر با محوریت 34 شهید والامقام ارتش در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
یادواره شهدای شهرستان نیر با محوریت 34 شهید ارتش برگزار شد
به گزارش ایثار از استان «اردبیل«: در جهت ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، روز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن‌ماه، با حضور مسئولان استانی، مردم شهیدپرور و به ویژه جامعه معظم ایثارگری، یادواره شهدای شهرستان نیر با محوریت 34 شهید والامقام ارتش و با سخنرانی آیت‌الله سیّدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مسجد جامع شهر نیر برگزار شد.
آیت‌الله سیّدحسن عاملی در این یادواره ضمن تأکید بر دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه علم و فناوری، تحقیر علمی را مهمترین خیانت رژیم منحوس پهلوی در ایران دانست.
وی افزود: کشورهای استعمارگر همواره در پی استثمار کشورهای ضعیف هستند و ایران اسلامی نیز در دوران پهلوی در معرض استثمار کشورهای غربی قرار گرفته و از تمامی دانش‌ها و علوم و فنون روز بی‌بهره گشته و کرامت و عزّت نفس مردم ایران نیز در دوران پهلوی خدشه‌دار شده بود.
امام جمعه اردبیل در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه نیروهای نظامی به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ارتش غیور و انقلابی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و این نیروهای مؤمن و انقلابی، با نافرمانی از رژیم منحوس پهلوی و ملحق شدن به جبهه انقلاب، مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را هموار کردند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، قدرت ارتش را مرهون سه مؤلفۀ مهم دانست و ادامه داد: جایگاه والای ارتش در نظام جمهوری اسلامی ایران به سه دلیل است، اول اینکه فرماندهی بصیر و حکیم همچون رهبر معظم انقلاب دارد، دوم اینکه به تلکنولوژی و علوم و فنون روز دنیا مجهز است و سوم اینکه نیروهای ارتشی اعتقادات دینی مستحکمی دارند و به شغل خود نگاهی قدسی و معنوی دارند و این امر از آموزه‌های اسلام و کتاب مبین قرآن سرچشمه گرفته است.
مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.