انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل

کاربران گرامی خوش آمدید
در این وبلاگ شما می توانید به زندگی نامه، وصایا و تصاویر شهدا و مقالات در موضوع شهید وشهادت و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دسترسی پیدا کنید.

بایگانی

یادواره شهید والامقام سرلشکر «سعید جاوید» در اردبیل برگزار شد

با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل و جمعی از مسئولان استانی، یادواره گرامیداشت شهید والامقام «سرلشکر سعید جاوید» از شهدای تیپ 55 هوابرد ارتش به مناسبت سالگرد شهادت آن شهید والامقام در گلزار شهدای ججین برگزار شد.

یادواره شهید والامقام سرلشکر «سعید جاوید» در اردبیل برگزار شد

به گزارش «ایثار استان اردبیل»، در جهت ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطرۀ شهدا، روز سه‌شنبه نوزدهم اردیبشهت‌ماه، یادواره گرامیداشت شهید والامقام «سرلشکر سعید جاوید» به مناسبت سالگرد شهادت آن شهید معظم با حضور جمعی از مسئولان استانی، جامعه معظم ایثارگری و مردم شهیدپرور استان، در گلزار شهدای ججین و بر سر مزار شهید برگزار شد.
داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در این مراسم ضمن تجلیل از مقام والای شهید معظم «سعید جاوید»، بر ضرورت معرفی شهدا به عنوان قهرمانان ملی و دینی به نسل جدید تأکید کرد و افزود: ایران اسلامی زادگاه قهرمانانی است که به معنای واقعی کلمه الگوهایی کامل برای نسل‌های جدید هستند و اگر سبک زندگی آنان به عنوان سرمشق برای نوجوانان ترسیم و تبیین شود، قطعا نسل جدید نیز همان راهی را خواهند رفت که شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس پیمودند.
داور نوری مسیر و راه شهدا را مسیر غیرت‌مندی دینی و ولایتمداری توصیف کرد و ادامه داد: جوانان دوران جنگ چندین مشخصه ویژه داشتند که یکی از مهمترین آنها، غیرت دینی بود و همین غیرت دینی باعث شد تا آنان از جان خود بگذرند اما اجازه ندهند ذره‌ای از خاک پاک ایران به دست دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی بیافتد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل شهید معظم سعید جاوید را نمونه قهرمان ملی و دینی دانست و تصریح کرد: شجاعت و شهامت این شهید عزیز باعث شد تا چندین پرواز موفق در دوران دفاع مقدس داشته و بارها با حمله موفقیت‌آمیز به مواضع دشمنان این مرز و بوم، نقشی مهم در پیروزی جبهه اسلام داشته باشد.